Style is key - veckans butik V.32



Via ett forum där man kan få respons på sina arbeten sprang jag på denna nyöppnade butik och tänkte den kunde vara först ut bland mitt återkommande veckotips där jag kommer att skriva om en shop jag gillar. Antingen för att helheten är bra eller för att de har något som gör dem unika.

Style is key blir veckans shop och är precis nystartad men jag tycker de som driver den har skapat en grafisk profil som binder samman shoppen i förhållande till vad de säljer. De har skapat en tydlig nisch på street och mma vilket jag hoppas de ska leva kvar med och göra denna shoppen till en av de största shopparna inom deras område.

Det finns vissa element som gör att jag just väljer denna shoppen. En av sakerna är varukorgen uppe i toppen, att det bara står hur många plagg man har i den, kanske inte det mest användarvänliga men jag gillar det grafiska jag ser. Sen hur de hanterar bilder på en produkt. Stora bilder och när man klickar på den kommer en ny fram utan massa popup osv.

Ska jag hitta något som är minus så är det produkttexterna, det borde vara mer text och jag hoppas de får till innehållet allt eftersom.

Besök Style is key och inspireras.


Kommentarer
Postat av: Peder

2009-08-10 @ 20:44:27
Postat av: Peder

Tack för dom varma kommentarerna, vi ska slipa vidare och "hotta upp" den lite i höst också :).

2009-08-10 @ 20:46:18
URL: http://styleiskey.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0